Home

Concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice specifice de execuție vacante de polițist local, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Proximitate și Evidență Persoane “Militari”, Direcția Ordine Publică, 14.10.2024 – proba scrisă - CONCURS ANULAT DIN MOTIVE OBIECTIVE. Procedura privind organizarea concursului de recrutare va fi reluată la o dată ulterioară.

Politia locala Sector 6

Carieră

ANUNȚ în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ,
DIRECȚIA GENERALĂ DE POLIȚIE LOCALĂ SECTOR 6
organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice specifice de execuție vacante de polițist local, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Proximitate și Evidență Persoane “Militari”, Direcția Ordine Publică – 14.10.2024, proba scrisă - CONCURS ANULAT DIN MOTIVE OBIECTIVE. Procedura privind organizarea concursului de recrutare va fi reluată la o dată ulterioară.

FUNCȚIA PUBLICĂ PENTRU CARE SE ORGANIZEAZĂ CONCURS:

  •   polițist local, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Proximitate și Evidență Persoane “Militari”, Direcția Ordine Publică – 1 post.

DURATA TIMPULUI DE MUNCĂ: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

DATA, ORA ȘI LOCUL DESFĂȘURĂRII PROBEI SCRISE: 14.10.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei Sectorului 6, situat în Calea Plevnei nr. 147-149, Sector 6, București.

Proba interviului se susține într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise.

CONDIȚIILE DE PARTICIPARE:

  • condițiile prevăzute de art. 465 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind    Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția lit. g), g^1), g^2) și lit. l);
  • studii universitare de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani.

PERIOADA ȘI MODALITATEA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS:

Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6 la secțiunea “Poliția Locală Sector 6 – Carieră” şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, respectiv în perioada 09.09.2024 – 30.09.2024, în intervalul orar 09.00-16.00 de luni până joi și vineri în intervalul orar 09.00-13.00.

Modalitatea de înscriere la concurs

  • dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat la registratura Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, cu sediul în Șos. Orhideelor nr. 2d, Sector 6, București;
  • dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;
  • dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de e-mail concursuri@politia6.ro.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului. Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail concursuri@politia6.ro, după terminarea programului de lucru al Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS:

a) formularul de înscriere (se pune la dispoziție candidaților din oficiu,       prin publicare pe pagina de internet a instituției, în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediul instituției în locul special amenajat pentru desfășurarea de activități de informare și relații publice, în format letric);
b) copia cărții de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare,  eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii    corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii    corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Cazierul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:

1. Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 155/2010 a poliţiei locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 155/2010 a poliţiei locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Legea nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a  ordinii şi liniştii publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a  ordinii şi liniştii publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
7. O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;

ATRIBUȚIILE POSTULUI PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI:

  • asigură comunicarea permanentă cu administratorii asociaţiilor de proprietari, cu factorii responsabili din cadrul unităţilor de învăţământ, societăţilor comerciale, administraţiei publice locale pentru identificarea factorilor de risc privind ordinea şi siguranţa cetăţeanului şi stabilirea măsurilor  de prevenire şi combatere a faptelor antisociale;
  • oferă suport unităților de învățământ, aflate pe raza Sectorului 6, în ceea ce privește fluidizarea accesului elevilor în incinta acestora potrivit competenţelor stabilite prin Planul de Ordine şi Siguranţă Publică al subdiviziunii administrativ-teritoriale pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, precum şi pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice sau curăţeniei localităţii;  
  • menține ordinea și liniștea publică în zonele și locurile stabilite prin planul de ordine și siguranță publică al Sectorului 6, aprobat în condițiile legii;
  • menține ordinea publică în imediata apropiere a unităților de învățământ publice, a unităților sanitare publice, în parcările auto aflate pe domeniul public sau privat al Sectorului 6, în zonele comerciale și de agrement, în parcuri, piețe, cimitire, precum și în alte asemenea locuri publice aflate în proprietatea și/sau în administrarea Sectorului 6 sau a altor instituții/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine și siguranță publică;
  • participă, potrivit competențelor, împreună cu autorităţile competente prevăzute de lege, la activităţi de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, epidemii, calamităţi naturale ori catastrofe, precum şi de limitare şi înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente;
  • acționează pentru identificarea cerșetorilor, a copiilor lipsiți de supravegherea și ocrotirea părinților sau a reprezentanților legali, a persoanelor fără adăpost și procedează la încredințarea acestora serviciului public de asistență socială în vederea soluționării problemelor acestora, în condițiile legii;
  • constată contravenții și aplică sancțiuni, potrivit competenței, pentru nerespectarea legislației privind regimul de deținere a câinilor periculoși sau agresivi, a celei privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân și a celei privind protecția animalelor și sesizează serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân despre existența acestor câini și acordă sprijin personalului specializat în capturarea și transportul acestora la adăpost;
  • asigură protecția personalului din aparatul de specialitate al primarului sectorului 6, din instituțiile sau serviciile publice de interes local la efectuarea unor controale ori acțiuni specifice;
  • participă, împreună cu alte autorități competente, la asigurarea ordinii și liniștii publice cu ocazia mitingurilor, marșurilor, demonstrațiilor, procesiunilor, acțiunilor de pichetare, acțiunilor comerciale promoționale, manifestărilor cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum și a altor asemenea activități care se desfășoară în spațiul public și care implică aglomerări de persoane;
  • constată contravenții și aplică sancțiuni pentru nerespectarea normelor legale privind conviețuirea socială stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităților administrației publice centrale și locale, pentru faptele constatate în raza teritorială de competență;
  • execută, în condițiile legii, mandatele de aducere emise de organele de urmărire penală și instanțele de judecată care arondează Sectorul 6, pentru persoanele care locuiesc pe raza de competență;
  • participă, alături de Poliția Română, Jandarmeria Română și celelalte forțe ce compun sistemul integrat de ordine și siguranță publică, pentru prevenirea și combaterea infracționalității stradale;
  • cooperează cu centrele militare zonale în vederea înmânării ordinelor de chemare la mobilizare și/sau de clarificare a situației militare a rezerviștilor din Ministerul Apărării Naționale;
  • asigură măsuri de protecție a executorilor judecătorești cu ocazia executărilor silite;
  • acordă, pe teritoriul Sectorului 6, sprijin imediat structurilor competente cu atribuții în domeniul menținerii, asigurării și restabilirii ordinii publice;
  • verifică asigurarea salubrizării străzilor, a căilor de acces, a zonelor verzi, a rigolelor, îndepărtarea zăpezii și a gheții de pe căile de acces, dezinsecția și deratizarea imobilelor;
  • verifică existența contractelor de salubrizare încheiate de către persoanele fizice şi juridice, potrivit legii, şi ia măsuri de sancționare contravențională conform competențelor;
  • verifică ridicarea deșeurilor menajere de operatorii de servicii de alubrizare, în conformitate cu graficele stabilite;
  • prezintă șefului structurii raportul zilnic de activitate;
  • ține evidența sancțiunilor contravenționale aplicate;
  • asigură o legătură permanentă cu comunitățile locale și cetățenii sectorului, pentru cunoașterea doleanțelor acestora în legătură cu aspecte care le afectează siguranța personală a bunurilor;
  • participă la acțiuni comune cu administratorul drumului pentru înlăturarea efectelor fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundentă, viscol, vânt puternic, ploaie torențială, grindină, polei, și alte asemenea fenomene, pe drumurile publice;
  • intervine la solicitările dispeceratului la evenimentele semnalate prin Serviciul de urgență 112, pe principiul ,,cel mai apropiat polițist de locul evenimentului intervine’’, în limita competenței teritoriale;
  • verifică și soluționează sesizările și reclamațiile repartizate spre rezolvare, primite din partea cetățenilor Sectorului 6, legate de problemele specifice serviciului;
  • participă la ședințele asociațiilor de proprietari și alte evenimente, urmare a solicitărilor primite, în scris, din partea acestora;
  • execută activitațile conform deciziei directorului general cu privire la gestionarea modului în care sunt soluționate întrebările venite prin platforma electronică eSector6 și anume:
    • preluarea zilnică a întrebărilor repartizare spre soluționare;
    • soluționarea acestora în timpul stabilit în prealabil;
  • revizuiește Procedurile de Sistem şi/sau Procedurile Operaţionale specifice activităţii pe care o desfăşoară conform cerinţelor privind Sistemul de Control Intern Managerial şi Sistemul de Management al calităţii implementate la nivelul instituţiei, în concordanţă cu modificările legislative, a structurii organizatorice, a reglementărilor interne şi a îmbunătăţirii continue a proceselor de muncă;
  • arhivează documentele repartizate, produse şi gestionate potrivit dispoziţiilor şi a actelor normative în vigoare;
  • aplică Programul de implementare şi dezvoltare al sistemului de control intern managerial, la nivelul structurii;
  • identifică şi evaluează factorii de risc pentru activităţile proprii, conform cadrului procedural;
  • completează şi actualizează registrul riscurilor la nivelul structurii;
  • elaborează şi actualizează procedurile pentru activităţile proprii structurii, conform cadrului procedural;
  • grupează, ordonează, leagă, numerotează, certifică şi inventariază documentele create la nivelul structurii pe ani şi termene de păstrare stabilite prin Nomenclatorul Arhivistic;
  • respectă prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și apărare împotriva incendiilor precum și măsurile de aplicare a acestora;
  • îndeplinește orice alte atribuţii prevăzute de actele cu caracter normativ, decizii ale directorului general, care, prin natura lor, cad în sarcina sau se încadrează în obiectul şi atribuţiile compartimentului.  

COORDONATE DE CONTACT

  • adresa de corespondență: Șos. Orhideelor nr. 2d, Sector 6, București
  • telefon: 021.413.17.38
  • e-mail: concursuri@politia6.ro
  • persoana de contact: Neagu Georgeta-Oana, consilier

PLACEHOLDER TAB 2

Atasament Dimensiune Data publicării
Formular înscriere pentru funcție publică 82 KB 09 September 2024
Model adeverință 49 KB 09 September 2024
Opis documente inscriere la concurs recrutare funcție publică 35.5 KB 09 September 2024