ANUNȚ în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.b) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ,
DIRECȚIA GENERALĂ DE POLIȚIE LOCALĂ SECTOR 6
organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice specifice de execuție vacante de polițist local, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Vehicule Abandonate, Serviciul Protecția Mediului – 25.07.2024, proba scrisă
FUNCȚIA PUBLICĂ PENTRU CARE SE ORGANIZEAZĂ CONCURS:
- polițist local, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Compartimentului Vehicule Abandonate, Serviciul Protecția Mediului – 1 post.
DURATA TIMPULUI DE MUNCĂ: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.
DATA, ORA ȘI LOCUL DESFĂȘURĂRII PROBEI SCRISE: 25.07.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei Sectorului 6, situat în Calea Plevnei nr. 147-149, Sector 6, București.
Proba interviului se susține într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise.
CONDIȚIILE DE PARTICIPARE:
- condițiile prevăzute de art. 465 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția lit. g), g^1), g^2) și lit. l);
- studii universitare de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 1 an.
PERIOADA ȘI MODALITATEA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS:
Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6 la secțiunea “Poliția Locală Sector 6 – Carieră” şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici, respectiv în perioada 20.06.2024 – 09.07.2024, în intervalul orar 09.00-16.00 de luni până joi și vineri în intervalul orar 09.00-13.00.
Modalitatea de înscriere la concurs
- dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat la registratura Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, cu sediul în Șos. Orhideelor nr. 2d, Sector 6, București;
- dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;
- dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de e-mail concursuri@politia6.ro.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail concursuri@politia6, după terminarea programului de lucru al Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS:
- formularul de înscriere (se pune la dispoziție candidaților din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a instituției, în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediul instituției în locul special amenajat pentru desfășurarea de activități de informare și relații publice, în format letric);
- copia cărții de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
- copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Modelul orientativ al adeverinței menționate la litera d) este publicat pe pagina de internet a instituției, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului.
Documentul prevăzut la litera g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba
de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:
- Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 155/2010 a poliţiei locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 155/2010 a poliţiei locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr. 152/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare.
ATRIBUȚIILE POSTULUI PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI:
- gestionează problematica vehiculelor fără stăpân sau abandonate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2002, alte acte normative în vigoare, după caz, Ordonanțe de Guvern, Hotarâri de Guvern, Norme de aplicare ale acestora, hotărâri ale Consiliului General al Municipiului București și/sau ale Consiliului Local al Sectorului 6, precum și dispoziții ale Primarului Sectorului 6, care au incidență în domeniul de referintă;
- cooperează cu Serviciul Dispecerat și Serviciul Monitorizare Video în vederea identificării deținătorului / utilizatorului vehiculului fără stăpân sau abandonat pe domeniul public și a datelor tehnice ale acestuia;
- cooperează cu unitățile/structurile teritoriale ale Poliției Române sau alte instituții pentru identificarea deținătorului/utilizatorului vehiculului ridicat de pe domeniul public sau privat al statului, ca urmare a declarării stării de abandon sau de vehicul fără stăpân;
- verifică, analizează şi solutionează petiţiile, reclamațiile şi sesizările cetăţenilor pe linia vehiculelor fără stăpân ori abandonate;
- ține sub strictă evidență dosarele întocmite pentru fiecare vehicul luat în evidență;
- întocmește baza de date în format electronic cu autovehicule fără stăpân sau abandonate identificate pe raza administrativ-teritorială al sectorului 6 al Municipiului București și asigură actualizarea permanent a acesteia;
- întocmeşte documentaţia necesară stabilirii situaţiei juridice a vehiculelor aflate în custodie, nerevendicate de către proprietarii acestora, pentru parcurgerea procedurilor ce vor fi finalizate odată cu emiterea dispoziţiilor legale care contribuie la finalizarea procedurii de valorificare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate aflate în custodie;
- întocmeşte documentaţia necesară declarării vehiculului ca fiind fără stăpân sau abandonate respectând procedurile prevăzute de lege;
- redactează, înregistrează și transmite înștiințările, somațiile și alte documente întocmite pentru vehiculele luate în evidență la nivelul structurii;
- asigură și verifică buna desfăşurare a activităţii de valorificare a vehiculelor trecute în domeniul privat al Sectorului 6 prin dispoziţia Primarului, în condiţiile prevăzute de Legea 421/2002 cu modificările şi completările ulterioare;
- aplică prevederile Legii 421/2002 cu modificările şi completările ulterioare, solicitând ridicarea vehiculului respectiv, în baza dispoziţiei primarului Sectorului 6;
- constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea regimului juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului identificate pe limita teritorială a Sectorului 6 al Municipiului București;
- propune măsuri de îmbunătățire a activității;
- participă la acțiuni și misiuni în domeniile de activitate specifice poliției locale conform legii (ordine și liniște publică, circulația pe drumurile publice, disciplina în construcții și afișajul stradal, protecția mediului, activitatea comercială, evidența persoanelor, precum și alte domenii de competență ale poliției locale), atunci când situația operativă o impune, la solicitarea șefilor ierarhici;
- execută activitațìle conformdeciziei directorului general cu privire la gestionarea modului in care sunt soluționate întrebările venite prin platforma electronică și anume:
- preluarea zilnică a întrebărilor repartizare spre soluționare;
- soluționarea acestora in timpuł stabilit în prealabil;
- elaborează şi revizuiește Procedurile de Sistem şi/sau Procedurile Operaţionale specifice activităţii pe care o desfășoarã conform cerințelor privind Sistemul de Control Intern Managerial şi Sìstemul de Management al calității implementate la nivelul institutiei, in concordantă cu modificările legislative, a structurii organizatorice, a reqlementărilor interne şi a îmbunătătirii continue a procesełor de muncă;
- arhivează documentele repartizate, produse şi gestlonate potrivit dispozițiilor şi a actelor normative in vigoare;
- aplică Programul de implementare şi dezvołtare al sistemului de control intern managerial, la nivelul structurii;
- identifică şi evaİuează factorii de risc pentru activităţile proprii, conform cadrului procedural;
- completează şi actualizează reqistruİ riscurilor la niveluł structurii;
- elaborează şi actualizează procedurile pentru activităţiIe proprii structurii, conform cadrului procedural;
- grupeazã, ordonează, leagă, numerotează, certifică şi inventariază documentele create la nivelul structurii pe ani şi termene de pă strare stabilite prin Nomenclatorul Arhivistic;
- respectă prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și apărare împotriva incendiilor precum și măsurile de aplicare a acestora;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau dispuse de conducerea D.G.P.L.S.6, conform competenţelor.
COORDONATE DE CONTACT
- adresa de corespondență: Șos. Orhideelor nr. 2d, Sector 6, București
- telefon: 021.413.17.38
- e-mail: concursuri@politia6.ro
- persoana de contact: Dumitrescu Camelia, consilier.